Angkasawan Malaysia

Thursday, September 07, 2006

Angkasawan Sheikh Muszaphar ?

Pertama sekali saya nak ucapkan tahniah atas kejayaa Dr Sheikh Muszaphar dan Dr Faiz kerana terpilih untuk menjalanni latihan lanjutan di Russia ...... tahniah ..... walaupun Dr Sheikh adalah calon angkasawan utama dan Dr Faiz sebagai backup .... tapi persoalan sekrang sesiapa yg terpilih nanti nak diberi gelaran apa ...... yg PASTI saya rasa gelran Dato' atau Datuk akan dapat ...... takkan laaa kalau setkat renang melintasi selat inggeris boleh dapat pangkat datuk .... ini teroka angkasa lepas .... mesti boleh dapat punya ...... so boleh tak kalau saya orang pertama nak panggil Dr Sheikh sebagai Datuk Dr Sheikh Muszaphar ..... tahniah datuk!!! tapi rendah sangat pangkat datuk niiii .... saya rasa Datuk Seri atau Tan Sri lagi sesuai kot ? amacam kalau kalu saya panggil Datuk Seri Dr Sheikh atau Tan Sri Dr Sheikh ..... but anywhere semua pangkat pakngkat tersebut hanya boleh diberi oleh sultan atau Yang Di Pertuan Agong sahaja .... sekrang ini saya nak panggil Dr Sheikh sebagai Angkasawan Sheikh Muszaphar

0 Comments:

Post a Comment

<< Home